Crystal eye | Creative Graphic & Web Design Agency

Blog / Read the article

 

Follow us

Latest posts

Categories

About us

We are a team of professionals who want to grow alongside each project and improve our performance through a proactive attitude in the field in which we operate. We are passionate about the synchronization of brands with the era of cutting-edge technology and our mission is to use all the resources available to bring innovation into your brand.

Universul vizual “Game of Thrones”

De la seria de romane fantastice scrisă de George R. R. Martin în 1996, a luat naștere, în 2011, serialul HBO Game of Thrones. Lumea de poveste a acestui serial s-a extins printr-o gamă largă de produse și platforme online, oficiale și licențiate, de la figurine și jocuri de societate, la jocuri video și website-uri. Odată cu crearea acestui serial, s-a dezvoltat o identite vizuală cu totul deosebită pentru întreaga franciză. În continuare vom urmări dacă designul diferitelor platforme media și produselor asociate acestui brand coincide cu universul vizual al serialului. Cu alte cuvinte, este coerentă identitatea vizuală a brandului Game of Thrones? Pentru a răspunde la întrebarea mai sus menționată, mai exact dacă există coerență între lumea de poveste a serialului, produsele și platformele dezvoltate de HBO, a fost analizat serialul din punct de vedere al elementelor vizuale și al poveștii pe care o transmite. Prima dintre trăsăturile specifice identității brandului este fontul ușor de recunoscut din titlul serialului care introduce spectatorul în poveste. În serial se creează o atmosferă medievală, evidențiată prin decorul și vestimentația de epocă și prin stilul de viață lipsit de confortul din ziua de azi. Este conturată o epoca a războaielor, a luptelor pentru supraviețuire, cu creaturi mitologice, castele și o ierarhie socială specifică unor timpuri de mult apuse (rege, regină, domn, domniță, cavaler, sclav). Ambianța specifică este creată și prin utilizarea frecventă a culorilor întunecate, cum ar fi negru, gri și maro. Numele personajelor fictive ale lui George R. R. Martin sunt acum asociate cu vocile și chipurile actorilor care le interpretează, deoarece până în 2011, când HBO le-a dat viață acestor personaje prin serial, ele nu erau mai mult decât o descriere între filele cărții. Brandul este reprezentat diferit de la un mediu la altul, însă în ciuda diferențelor dintre mediile în care este expus, există peste tot suficiente caracteristici ușor de recunoscut, astfel încât audiențele să poată asocia mediul respectiv cu povestea. Sunt păstrate în mare parte înfățișările personajelor, culorile, simbolurile și motto-urile caselor, caracteristici semnificative ale identității brandului. Game of Thrones în online: În ceea ce privește platformele online, este de remarcat faptul că acestea prezintă caracteristicile vizuale ale serialului. Acest lucru este făcut în principal prin imagini din serial, re-crearea atmosferei dure și utilizarea fontului titlului. Cu toate acestea, site-ul HBO-Game of Thrones este găzduit pe aceeași platformă ca și celelalte spectacole HBO, ceea ce face ca re-crearea atmosferei să fie mai puțin complexă. Acest lucru este remarcabil în special în magazinul online care permite mutarea de la cumpărături pentru această serie la cumpărături pentru alte emisiuni HBO cu un clic. Magazinul online nu introduce cumpărătorul în lumea de poveste a spectacolului. Aceasta poate constitui o problemă în ceea ce privește strategia de marketing. Game of Thrones în offline: Dacă ne uităm la jocurile licențiate de la Game of Thrones: Monopoly și Risk observăm o combinație între elementele de idenitate ale francizei și ale HBO. Colecțiile Funko ridică și mai multe întrebări: figurinele nu seamănă deloc cu actorii show-ului. Ei folosesc doar anumite trăsături fizice majore ale personajelor pentru a permite oamenilor să le recunoască: păr alb pentru Daenaerys Targaryen, haine întunecate pentru Jon Snow, mâna de metal pentru Jaime Lannister. Ambalajul în sine este destul de simplu, cu caracteristici vizuale minime care fac legătura cu seria HBO: fundalul întunecat, utilizarea fontului titlului și numele personajului. Așadar, putem spune că jocurile Monopoly, Risk și Funko, au doar anumite caracteristici ale identității Game of Thrones sunt folosite în produse licențiate, însă nu destule pentru a ne introduce în poveste. Concluzie Mai sunt multe de făcut pentru a realiza o introducere completă a fanilor în universul francizei. Într-adevăr, așa cum a arătat site-ul HBO, rețeaua are încă probleme în a-și scufunda fanii din lume în poveste. Totuși, nu există nicio îndoială că HBO cunoaște importanța unei coerențe a identității vizuale existente în toate extensiile oficiale ale Game of Thrones. Chiar dacă fiecare mediu afișează caracteristicile vizuale în mod diferit, acestea ancorează produsele și platformele de lumea de poveste a serialului, permițând publicului să recunoască brandul. Articolul are ca referință lucrarea “Branding Game of Thrones Across Media: HBO’s Visual Creation of a Brand Identity “ de Julie Escurignan.